Lite mer bröllopsplanering..

Tänkte skriva lite mer om när jag gifte mig..
 
Försöker komma ihåg vart jag slutade sist, skrev mest om dekorationerna så tänkte skriva om lite annat nu.
 
Klänningen!! Jag började redan leta klänningar online direkt efter vår förlovning och hittade direkt ett märke jag fastnade för! De hade superfina klänningar! märket är ett undermärke till Pronovias och heter White One, http://www.whiteone.es/index_real.html det är ett spanskt märke! Så jag kollade upp var de hade återfösäljare i närheten och den enda nära mig i Helsingborg var en butik i malmö,  http://www.palmdesign.se/ De va trevliga och serviceinriktade.. Jag tror jag provade 5 klänningar innan jag hittade min klänning..
 
 
Jag är ganska så lång, eller rättare sagt väldigt lång för att vara tjej, 185 cm, så jag valde att itne ha klackar på bröllopet, trots att jag annars ÄLSKAR höga höga klackar! Så jag körde på ett par vita gladiator sandaler! OJ så sköna de var! Jag hade inte ont en enda sekund i fötterna på hela kvällen!!
 
Frisören är viktigt att boka i tid! Speciellt om man som jag tvunget ska gifta sig på midsommardagen! Jag gick till en tjej som har en salong som heter http://maximalno.se/ Hon är superduktig och även mina tärnor och nära vänner fixade sina frisyrer där. Så vi hade en liten champagnefrukost där samtidigt.
En god vän till mig är make-up artist så hon sminkade mig och tärnorna och de gjorde vi hos frisören, då hon hade ett utrymme för make-up så det var sköt att bli klar med allt på ett ställe..
 
Man får också tänka efter hur man vill ha själva bröllopet.. hur många tärnor? blomsterflickor?
 
Jag hade 2 tärnor varav en är typ min gudmor vid bröllopet (Tanja) och den andra är min syster. Min man hade bara sin best man som då är typ hans gudfar vid bröllopet. Sen hade vi 3 blomsterflickor och 2 pojkar som hjälptes åt att bära ringarna och även en mini-tärna Två av dem var min mans syskon och 4 av dem mina syskonbarn..
 
 
Blommor!! Vilken bukett? Jag valde en klassisk bukett med lila rosor och vita orkideklockor ovanpå.
Sen hade tärnorna Vita rosor med något inslag av lila.
 
Istället för att kasta ris på oss när vi kom ut från kyrkan hade vi köpt rosblad och såpbubblor. Såpbubblorna köpte jag på den amerikanska sidan och sen beställde jag personliga etiketter med mitt och min mans namn på och datumet för bröllopet som vi sedan klistrade på såpbubble flaskorna. Mina vänner delade ut blombladen och flaskorna till gästerna medans de väntade på oss att komma ut ur kyrkan..
 
 
Det kan va kul att ha någon speciell sång ikyrkan, min guddotter som även är min systerdotter sjöng för oss i kyrkan, Beyonce - Ave Maria.. Det var helt underbart! Typ inte ett enda torrt öga i hela kyrkan!!
 
 
Förutom blommorna till oss och rosbladen så hade vi dekorerat bilen med blommor och även honnörsbordet..
 
 
Sen hade vi rosetter i ivory och lila som gästerna satte på sina bilar.. Vi hade även mini korsage till alla gäster.. Dessa köpte vi i Kroatien när vi var där, det är en tradition nere ifrån Kroatien och Slovenien..
Männen hade sina på kavajen och kvinnorna kunde knyta sina runt handleden.
 
 
Tårtan!!
 
Vi beställde vår tårta hos en tjej med egen firma lite utanför Helsingborg.. http://vanilja.se/
 
 
Det var en mousse-tårta, med smakerna passionsfruktsmousse och chokladmousse, därimellan var det färska hallon. SUPERGOD!!!
 
Ja, nu blev detta långt igen!! 
Fråga gärna på om ni vill!! Det är superkul med bröllopsplanering!!!
 
/Selma
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

I dagsläget letar jag efter en lokal för bröllopsmottagning och tycker det är lite svårt att hitta den perfekta..Vad har du för tips? Alkoholtillstånd är det det ett måste? Om man ska vara på en resturang och ha fri bar så blir det jättedyrt

Svar: Alkoholtillstånd behövs inte vid en privat fest som hålls i en lokal som INTE bedriver en yrkesmässig servering av mat och dryck.. Så om man hyr en lokal som används för uthyrning till privata fester så är det inget problem.. Så har jag fattat det =) Ja fy.. att ha fri bar i en restaurang går inte.. Det beror iof. på hur mycket gäster du tänker ha och om det blir en rejäl fest eller ej..
tanjaselma.blogg.se

2012-12-10 @ 21:52:54
Postat av: Anonym

Skönt att veta! Tack:) balkanbröllop hihi finns risk att det blir ett par hundra

2012-12-10 @ 22:36:59
Postat av: Anonym

Hon som ni köpte tårtan hos arbetar inte lämngre :'( Kontaktade henne för 1 månad sedan.. vem ska man nu vända sig till :(

Svar: Jag kan tipsa dig om att gå på bröllopsmässor! Tror de börjas nu i Januari! Jag gick både i HBG och i Malmö.. där träffar man mycket olika företag.. Jag vet tyvärr inte namn på nån annan bra i Helsingborg. Men kommer ihåg att de fanns på mässorna..
tanjaselma.blogg.se

2012-12-11 @ 20:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0