Flicka eller pojke?

Som jag skrivit innan kunde man inte se på vårt ultraljud och jag hade en liten flickbebis eller pojkebebis i magen. Jag är såååå otroligt nyfiken och vill verkligen veta.
 
Har trott att det var en flicka ändå sen jag fick reda på att jag blev gravid. Dels för att Detti hade en väldigt verklig dröm ett par veckor tidigare där jag födde en liten flicka. Har också haft en känsla hela tiden att det är en flicka, har automatiskt kallat bebisen "hon" när jag har pratat om den.
 
Inatt drömde jag att vi var på nytt ultraljud och då visade dom tydligt att det var en pojke vi skulle få, så när jag vakande kändes det som att det nog är en pojke därinne.
 
Igår var jag också inne och googlade fram lite gammalt skrock om hur man kan veta om man får en flicka eller pojke.
 
Vilken kind sover du helst på?
Vänster betyder pojke, höger betyder flicka.
Jag sover helst på höger, så här lutar det åt flicka.
 
Hur illa mår du?
Mycket illamående betyder flicka, inget illamående betyder pojke.
Jag har mått illa kasnke 5 ggr, så här lutar det åt pojke.
 
Så här höll det på hela tiden. Flicka, pojke, flicka, pojke så jag blev ju inte mycket klokare av det hela.
 
Är supernyfiken på va det är för en liten bebis som sparka roch håller på där inne!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Både jag och min man kände på oss att det var en flicka och det var det så man ska inte underskatta ens "känsla" :)

En annan sak, som inte är vetenskapligt, men som verkligen stämmer in på mig är att om man ska få en flicka "tar" hon mammans skönhet, en pojke tvärtom och jag känner mig verkligen sjukt ful under graviditeten. Har inte känt mig snygg en enda gång även fast jag har fixat iordning mig och så.

Ska du göra ett till ultraljud för att ta reda på vad det är?

Svar: Det låtar åt att göra ett extra ultraljud, vet inte om jag klarar av att gå ovetandes! hehe
tanjaselma.blogg.se

2014-01-15 @ 20:29:23
URL: http://jojohannas.blogg.se
Postat av: Marita

I vilket fall som helst så blir det en bebis.

2014-01-15 @ 21:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0