Jag pratar!

D har varit lite sen med sitt tal (tror jag iaf). Han har bara sagt ett par ord som mamma, napp och mer. Men nu vid 19 månaders ålder så vände det explositionsartat över en natt. Han pratar nu hela tiden! Han härmar ALLT man säger, och helt plötsligt pekar han på något och säger vad det är. Han säger till och med fröknarnas namn på förskolan och namnet på vissa karaktärer i böcker vi brukar läsa.
 
Idag hade vi ett samtal om när vi var på Tropikariet. Så här lät det:
Jag: Vilka djur såg vi på Tropikariet?
D: hajar.
Jag: Vilka djur åt frukten som låg på golvet?
D: Oo Oo (apljud)
Jag: Vad gjorde fågeln?
D: Bajs *pekar på sitt huvud* (Ja en fågel bajsade precis där vi stod och det var inte många mm från mitt huvud).
 
När vi läste en bok om tomten pekade han på tumteluvan och sa: "Emma". Antar att fröken Emma har haft tomteluva på sig idag på förskolan.
 
Han säger nu:
Spis
Gris (gis)
Fisk (isk)
Pappa
Bil (ibland säger han brum brum istället.)
Emma (förskolefröken)
Ja
Nej
Bajs
Blöja (bya)
Majs
Kiss
Hej (haj)
Aj!
Där (dä)

Kommentarer
Postat av: Britt

Han säger momo också, det glömde du :)

2015-12-19 @ 10:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0