Inget mera plast

På alla bloggar, i alla tidningar och på alla hemsidor läser jag hela tiden om hur farligt plast är. För oss alla men framför allt för barn. För varje gång jag läser om det smyger ångesten sig på. Kan jag verkligen utsätta D för dessa gifter, speciellt nu när jag är medveten om farorna? Sen å andra sidan tänker jag hur mycket ska man hålla på och "krångla" till det? Allt i samhället idag är ju mer eller mindre giftigt? Vi kanske struntar i plasten hemma men på alla andra ställen kommer han ju utsättas för plast?
 
Men jag tänker iaf börja smått. Från och med nu ska han bara få trä-eller tygleksaker från oss här hemma iaf. Man måste ju börja någonstans? Så småningom kanske det blir i större skala.
 
Har letat rundor lite och hittat fina leksaker i trä. Mycket är betydligt dyrare men letar man kan man ändå hitta saker till hyfsade priser.
 
Hur tänker ni kring detta?
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tänker som du, att man får börja med små steg. Har också beställt träleksaker :)

Svar: Vad har du beställt för något? Jag har inte köpt något än. Mest tittat rundor.
tanjaselma.blogg.se

2015-03-03 @ 10:27:54
Postat av: Jennie

Mjukplast är det som är speciellt farligt och hårdplast från innan 2013 ☺️. Ska man börja rensa är det bra att ta bort tex Badankor i mjukplast mm. Hilmer har två badleksaker i riktigt gummi istället tex. Plast får han ha men inte mjukplast :)

Svar: Det är inte lätt det härmed gifter hit och gifter dit. Sen som sagt, det finns ju inte bara i hemmet heller.
tanjaselma.blogg.se

2015-03-11 @ 17:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0