Mera inskolning

Vi är nu inne på D's andra vecka på förskolan och både D och vi föräldrar är nöjda och trivs.
 
Första gången jag lämnade honom ensam var i torsdag. Då var hans själv i cirka 30 min. Jag sa att jag skulle gå och han vinkade hej då utan att ens tveka. Sen fick han gå in med några barn i klassrummet där han stortrivdes. När jag kom stod han och diskade ett fat i vasken och var i himmelriket.
 
På fredag var det samma procedur, vinkningen kom utan att tveka och jag hämtade efter 30 min.
 
I går var det samma sak. Vinka hej då utan några problem men sen när dom började leka så snubblade han och slog sig lite. Efter det var hans ledsen och jag fick komma och hämta honom redan efter 20 min.
 
Jag var lite nervös idag på morgonen! Dels för att han var ledsen i går och dels för att det var pappas tur att lämna. D är så otroligt pappig! Men allt hade gått jättebra! Han vinkade utan problem och sen fick han följa med in och riva moroter och diska lite till. När min man kom och hämtade ville han inte ens gå hem!
 
Imorgon ska han få äta lunch innan han blir hämtad. Tacofisk stod på menyn. Ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: Britt

Mormors bästa lille "unge" <3

2015-09-23 @ 15:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0