Uppdatering renovering

Just nu är jag lagom trött på att renovera! Saker går rätt långsamt just nu och tiden tickar iväg. Saker och ting ska spacklas femtielva gånger och torka 12 timmar mellan gångerna. Många beslut ska tas om småsaker som man inte tänker på. "Vilken av alla miljoner vita nyanser vill vi ha på färgen?" är ett exempel.
Packningen står still här hemma. Allt vi inte använder är nepackat men mer än hälften används fortfarande och kan således inte packas ner.
Mitt humör är inte det bästa dessa dagar, ta ett steg tillbaka och vänta är inte min starka sida!
 
Listan hur vi ligger till med mindre än 2 veckor till inflyttning:
 
Kök:
Totalrenoveras
 
Stora rum:
Måla väggar och tak
Lägga nytt golv
 
D's rum:
Måla - KLART
Lägga nytt golv (Lagt på is tills vidare)
 
Hall (uppe):
Byta fönster - KLART
Måla
Lägga nytt golv (Lagt på is tills vidare)
 
Toalett (uppe):
Lägga nytt golv
Sätta våttapet
Göra hyllor i väggen
Nya badrumsskåp
 
Hall (nere):
Lägga nytt golv
(Egentligen vill jag även riva tapeter och måla men till och med jag inser att det hinner vi nog inte.)
 
Förvaringsrum/pannrum:
Måla - KLART
 
Allrum:
Måla - KLART
 
I helgen ska vi satsa på att städa av källarplan ordentligt så vi kan börja flytta dit grejor. Sen hoppas jag av hela mitt hjärta att köket blir klart så vi kan lägga golven i helgen. Håll tummarna för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0