Glampinghelg - del 1

Vilken helg vi har haft jag och Detti. Det har varit vi och narturen hela helgen. Alla ödesgudar var på vår sida och allt har verkligen blivit så bra som det bara kan.
 
Vi började tidigt i lördags morse och åkte till Wanås Konstpark. Vilken utflykt och vilken park. Man går genom en stor skog och längs hela promenaden dyker det upp konstverk och skulpturer. Vi strosade omkring i flera timmar och inspirerades och tolkade konstverk. Har aldrig varit intresserad av konst eller speciellt filosofisk men vilka tankar, reflektioner och samtal vi hade under tiden.
Vi började med att titta på det fina slottet och att hänga vår önskning i Önsketräden.
 
Det är rätt intressant hur man tolkar verken efter vilken sinnesstämmning man är i och hur olika tolkningarna kan bli från person till person. Jag tolkade allt som odnska och skräck, som en skräckfilm sa jag hela tiden. Sen kom vi på att jag tyckte det skulle bli liiiite läskigt att sova i ett tält mitt i skogen!
I denna bilden drar ondskan in honom i huset tex.
 
Här har vi en social-distanceing bänk!
 
Trötta, hungriga och varma styrde vi kosan mot Breanäs Hotell och deras Glmaping-tält! Jag har velat testa glamping sen förra året och vilken succe det var!
 
Fortsättning följer...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0