På äventyr i Karlskrona - Dag 1 - Del 1

Helgen spenderades med min resebästis Detti i Karlskrona. Underbara fina Karlskrona. Vi var båda överens om att det är en av de bästa städer vi besökt på våra utflykter. Allt låg centralt och stadskärnan var tillräckligt stor fö ratt kunna storsa omkring utan att det blev tråkigt. Folket var trevligt och det skadade ju inte att vi hade strålande höstväder!
 
Det tog över 2 timmar att köra dit så trots att vi började tidigt på lördagen var vi inte framme förrän vid 12. Efter att ha irrat omkring efter hotellet ett tag hittade vi det äntligen. Ett väldigt fint hotell mitt på gågatan. Kl 13 hade vi chackat inoch bytt kläder, redo för en tur på stan.
 
En sak som slog mig när vi kom till Karlskrona var att det var en väldigt lugn och tyst stad. När vi svängde in på gågatan såg man folk och rörelser överallt men hörde inga ljud. (Förutom mig och min resväska som släpades på kullerstenarna!). Det var pecis som om någon tryckt på mute!
 
Vi strosade runt i stan och tittade lite i affäer när vi plötsligt insåg att ALLT stängde kl 16 och var helt stängt på söndagar. Vi fick sätta fart för att hinna med saker och jag blev på kasst humör! Vi hann med det mesta även och det bara var korta snabba visiter.
 
 
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0