Inte ok Hänt Bild

Häromdagen när jag läste Hänt Bild blev jag riktigt sur. I stort sätt handlade hela tidningen om kändisar och deras skavanker.

Det stod om J.Lo och hennes hängande rumpa med celluliter. Det stod om Miley Cyrus och hennes "buske". Det stod om Marcia Cross rynkiga ben med celluliter och om nya snygga Kelly Osborne. (Ingen skavank men det påpekas att hon är mycket snyggare nu som smal.)

Så här stod det om Marcia cross: "Marcia Cross må vara tämligen het för sina 48 år - men bara med kläder på".

Så här stod det om Miley Curys: " Oj oj oj. Den här könsbehåringen är inte att leka med! Och det är det ingen som vill heller. Inte undra på att Liam Hemsworth gjorde slut."

Vad är det för budskap som sänds till alla unga tjejer?! Alla tjejer över huvud taget!

"Har du celluliter så får du allt se till att dölja dom annars är du inte snygg."
"Har du könshår får du allt se till att raka bort det annars vill ingen ha med dig att göra."
"Är du inte pinnsmal se till at bli det för då är du snyggare."

Det är väl helt ok att påpeka kändisars brister om man gör det på ett sätt som får andra att må bra. Tex att visa J.Los celluliter så att vi vanliga dödliga förstår att det är helt normalt. Eller att visa Marcia Cross rynkiga ben och mena på att hon är helt normal för sin ålder. Men på det sätt det görs på i Hänt Bild är inte ok!

Vi måste få ett slut på den här snevridna bilden av vad skönhet är!

Det var sista gången jag läste den tidningen!


Vilken 40 årig kvinna med barn ser inte ut så?

/Tanja


Kommentarer
Postat av: neli

riktigt dåligt!!

2010-12-16 @ 17:56:33
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Postat av: sabina

alltid lika dant

2010-12-16 @ 21:12:01
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: neli

haha ja vi får bara hoppas :D who knows.. dem kanske kommer :D ♥

2010-12-16 @ 22:02:18
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Postat av: Kajsa

sv: Haha ja, det är helt sjukt att man blir så glad av skor faktiskt :D

2010-12-16 @ 22:22:34
URL: http://fashiontrend.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

skojjar du med mig? HUR KAN DE SKRIVA SÅ?



hmm. helt sjukt!

Jag har flera bloggare som länkat inlägg, men har inte hittat någon bra timning för att lägga upp det, men tro mig. Jag sparar din länknign och kan lägga upp den senasre , när det passar. Just nu har jag inte orkat lägga tid på min blogg, så har inte så många läsare som jag kan ha :P

2010-12-17 @ 09:30:25
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0