Turkiet - Marmaris, Alanya och Side

Jag har varit 3 gånger i Turkiet och jag kan verkligen rekomendera det. Det är billigt att åka dit och det är billig att leva där. Du kan ofta hitta en sista minuten dit för bara ett par tusenlappar.

Mat: I Turkiet har dom supergod mat enligt mig. Ofta grillat kött med pommes ris och bakpotais. Om du är lite mer våglig kan du också välja grytor och röror lixom=) Till varje måltid får du gott turkist bröd och någon sås.

Shopping: I Turkiet ha dom stora marknader med falska märkessaker. Du hittar allt från Pumaskor till Chanelväskor. Dom vill gärna lura dig så bara pruta på:) Är försäljarna arga när du går därifrån vet du att du har gjort en bra affär. :)

Fest: I Turkiet är det fest överallt. Många resaturanger blir till nattklubbar och du kan inte ta 2 steg utan att gå förbi en klubb=) Ölen är billig ca 10 kr:)

Folket: Turkarna vill gärna att du ska komma till just deras resaurang och just deras affär. Dom drar gärna i dig och slutar aldrig prata. Detta är inte något som stör mig. Jag har all tid i världen när jag är på semester=). Så länge du är trevlig och respektfull får du samma respekt tillbaka. Ett litet tips: Om någon börjar prata med dig, svara,skojja le och var trevlig men fortsätt gå hela tiden:)

Första gången var jag i Maramaris. God mat, bra fest  liv men shoppingen såg jag inte mycket av. Nu var det säkert 6-7 år sen jag var där så det har säkert ändrats.

Andra gången var jag i Alanya och det är verkligen en stad jag kan rekomendera. Jag shoppade så jag knappt kunde stänga resväskan och festade så jag nästan missade straden på dagarna:)

Förra året var jag i Side. Denna staden passade inte riktigt mig. Det var mycket överklass folk och allt var lite dyrare. Det var svårt att pruta på marknaderna och alla var lite snobbigare. I Side var det mycket kultur och mycket gamla ruiner och likande.

(Detta är mina åsikter och uppfattningar)








/Tanja






Kommentarer
Postat av: Jessica - Du vet att du vill kolla!

den är gammal.. men vänta 1 timme så kommer en ny anmälan

2010-06-01 @ 21:31:51
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: Classy

Ja det har jag, va gärna med i tävlingen jag har just nu om du vill :)

2010-06-01 @ 21:37:11
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är såå gott med grillat.

2010-06-02 @ 12:37:11
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0