Prag dag 1&2

Vi landade i Prag onsdagskväll. Klockan var rätt mycket men vi bestämde oss för att gå en promendag. Genast kände jag att Prag är en stad för mig. Lugn och harmonsik och ren och snygg. Vi gick en runda sent på kvällen, kom in i små bakgator men man kände sig trygg ändå.

På torsdagen tog vi oss bort till den där markanden som alla pratar om och så skulle vara sååå underbar. Tji fick vi. Så besvikna vi blev när vi kom dit. Visst marknaden var stor och det fanns mycket grejjor men inget som vi gillade. Vi gick där i ca 2-3 timmar och några godbitar lyckades vi skaffa fram. Köpte ett par Puma-skor, en Sverigehockeytröja och min underbart snygga resväska. Den kostade bara 200 kr! haha överdrivet billigt=)

På kvällen gick vi på teater typisk för Tjeckien. Det var typ mimteater. Alla skådespelare hade kroppsstrumpor med neonfärger så släcktes alla lju sutom Uv-ljus. Så dansade dom och föreställde olika saker. Pjäsen hette Afrikania så det handlade mycket om djur. Det var rikigt fräck att kolla på men tyvärr varade det lite för länge. 1,5 timmar. 45 minuter hade räckt.
Sverige spelade ju hockey på Tjeckien på torsdagen också och det var jag tvungen att se. Vi gick till någon pub och jag satte på mig min nya Sverigetröja. haha folk glodde lite surt=)
Jag, Malin, Sofia och Sara hade så grymt roligt tillsammans och skrattade HELA tiden. Vilket gäng:)









/Tanja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0