Sista kulan sparar jag åt grannen

Alla tips på bra böcker jag har lagt upp här på bloggen har varit på engelska. För er som inte gillar att läsa på engelska tänkte jag tipsa om en bok som heter "Sista kulan sparar jag åt grannen". Den handlar om kriget i Bosnien och är verkligen läsvärd!

"Hon har allt. Söner och älskare, man och krog. Hon skrattar åt pratet om kriget som är på väg till Bosnien. Det finns väl inga etniska grupper! Men kriget kommer och plötsligt står hennes söner på varsin sida. Frontlinjen går genom hennes stad, hem och kök. Det är då hon måste spara en kula för något som kanske kommer att hända."

"Sista kulan sparar jag åt grannen är en bok som bör läsas, dels för att den är välskriven och fängslande, men också för att den har något viktigt att berätta om människan, om en mors förtvivlade kamp och om det förflutnas sår."



/Tanja


Kommentarer
Postat av: Nanny

kul att du vill vara med!

hittar du på idag då? :)

2010-05-10 @ 17:58:25
URL: http://nannyclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0