Märke och kopior

Jag har tänkt på lite saker. Det här med märkesskor och märkeskläder. Jag har funderat på och undrat över varför man betalar flera flera tusen kr för tex ett par skor?

Ställer du denna frågan till någon som köper märkes saker ofta berättar dom om hur bra kvalite det är och att skorna är mycket skönare osv osv.
"Jag betalar absolut inte så mycket för att det är ett speciellt märke på skorna,jag betalar för kvaliten." "Jag skulle aldrig köpa kopior, det är mycket sämre kvalite då"

Vi har en kategori här på bloggen som heter Lika som bär. Där visar vi upp framförallt skor. Designerskor vs budgetskor. Skorna ser nästan precis likadana ut. Alltså designskon som sägs vara mycket skönare mot budgetskon som inte har lika bra kvalitet.
Någon har alltså "stulit" tex Jimmy Choos deisign och gjort likadana skor men sämre material tex. Alltså en kopia.

Lanvin har ju just nu ett samarbete med H&M där Lanvin designar och H&M producerar. Lanvin design i H&Mkvalite. Men!...ändå kostar en klänning 2000 kr och ett par skor 1000kr. 

Då undrar jag...varför betalar man så mycket för ett par Lanvinskor från H&M? Det kan ju inte vara för att "kvaliten" är så himla bra? Det är ju samma kvalite på Lanvinskorna som på ett par vanliga H&Mskor för 400 kr?

Då är min slutsats att folk visst betalar flera tusen för skor för att dom har ett speciellt märke!

Sen vill jag bara tillägga att Lanvin hjärta H&M är precis samma sak som kopior! Märkesdesign och billig kvalite! Skillanden är att Lanvin hjärta H&M är mycket dyrare än vad kopior i vanliga fall är!

Tycker ni att jag har rätt eller fel?




/Tanja

Kommentarer
Postat av: LOVA

shit vad skillnad på prisern!

2010-11-19 @ 20:12:08
URL: http://loxii.blogg.se/
Postat av: sus

Hejsan. TAck för besöket på min blogg :) Coola dojjor..Men en annan skulle bryta fötterna av sig i sånna 'skrattar. Ha en trevlig helg.

2010-11-19 @ 20:42:19
URL: http://dusisus.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0