Teatern igår...

Teatern igår. Hmm vad ska man säga? Den va rätt bra men den var så där djup så man hängde inte riktigt med alltid. Efteråt tänkte jag till ordentligt och nu tror jag att jag fattar vad den handlar om haha. Det var iaf kul att göra något annorlunda.

Jag läste en artikel om pjäsen i tidningen och dom hade fått allt hel fel. Dom sa att det handlade om en indisk prinsessa som blir kär i en tjänare och då låser hennes pappa in henne. Helt fel! Det var en arabisk prinsessa i Indien. Prinsessan heter Zeb-un-nisa och lever ett instängt liv inom "slottets" fyra väggar. Zeb-un-nisa älskar att skriva poesi och blir kär i en fattig poet. Pappan får reda på det och så händer det grejor hehe.

Brukar ni gå på teater?



/Tanja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0