Spelkväll

Ikväll kommer tjejerna hit. Vi ska ha spelkväll. Jag älskar att spela spel!
Men först måste jag städa städa och åka och handla mat och snacks.

Två av mina favorit spel är Alias och När och Fjärran.

Alias är grymt roligt för det är ett sånt hysteriskt spel. Man är i lag, den ena ska förklara ett ord utan att säga det. Så ska den andra personen gissa på tid. haha ibland blir det så konstiga förklaraingar och rörelser så man viker sig dubbel av skratt.



När och Fjärran är ett frågespel. I en lite lättare version anser jag för svaren är mer begränsade. I tex TP får man en fråga och svaret kan vara vad som helst. I När och Fjärran reser man rundor till olika världsdelar och svara på olika frågor om världdelarna och länderna. Frågorna är sen också indelade i geografi och historia tex. Det är ockås lättare att få poäng än i andra frågespel då det kanske räcker att du svarar en liten del av svaret rätt. Tex "Var är STHLM huvudstad?". Då räcker det att du svara Europa för att få lite poäng, för full pott måste du så klart svara Sverige:)



/Tanja


Kommentarer
Postat av: ModelBea

Vad kul att du var med i Dagens blogg så att jag kunde hitta dig! Dagens bloggar är nu uppe, se om det var du som vann!



Ifall du inte hade lyckan med dig den här gången så kanske den kommer idag, länken nedan är till Vinnar och det nya anmälningsinlägget :)



http://modelbea.blogg.se/2011/january/dagens-bloggar-2.html



Kram Bea

2011-01-15 @ 12:43:51
URL: http://modelbea.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV: precis! jag förstår inte varför man ska lägga ner flera tusen på ett plagg när man kan få 10 saker för samma peng! :), hoppas du får en fin kväll

2011-01-15 @ 15:35:59
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
Postat av: ELLMINAS - elin mattsson & emma silverbratt

Superfin blogg! Var gärna med i VECKANS BLOGG, vinnaren blir länkad i ett inlägg om dagen i en HEL vecka! Kram!

2011-01-15 @ 16:27:45
URL: http://ellminas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0