Earth Hour - Släck för en ljusare framtid

På lördag är det dags för Earth Hour igen. Då släcker 130 länder allt ljus mellan 20.30 - 21.30.

"Earth Hour – den största miljömanifestationen genom tiderna. Då släcker vi ljuset under en timmes tid för att skicka en signal till världens beslutsfattare om att ta klimatfrågan på allvar."

Jag tycker alla borde vara med på Earth Hour. Det är inte svårt att inte använda lampor, datorer och Tv apparater i en timme. Passa på att göra något mysigt över det.
Gnäller du alltid på din pojkvän att han tittar för mycket på Tv? Utnyttja denna timme till att verkligen umgås! Tänd levande ljus och spela något spel.
Är du stressad och hinner aldrig ha tid för dig själv? Utnyttja denna timme och läs en bra bok i skenet av levande ljus!

Visste ni förresten att i Sverige förbrukar vi resurser som om vi hade 3 planeter, i Usa som om vi hade 4 st och i Sauidiarbaien som om vi hade 6 st?

Jag ska iaf släcka. Ska du?



/Tanja

Kommentarer
Postat av: Britt

Jag är med, det är en tankeställare till oss alla.. Vi måste vara rädd om vår jord!

2011-03-24 @ 06:50:39
Postat av: neli

ALLA SKA SLÄCKA!! det är superviktigt med earth hour =)



ja jag vet. den kavajen är riktigt nice =)

2011-03-24 @ 10:01:04
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: Camilla

det har jag med. dom jag skrev om igår i bloggen fick jag skoskav av :(

2011-03-24 @ 16:33:30
URL: http://camiillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0