Vad är det för värld vi lever i?

God morgon .
Jag har funderat mycket på sista tiden. På världen vi lever i och alla katastrofer. På svenska samhället och dess ideal.
Naturkatastrofen i Japan och kärnkraften som hotar att förstöra stora delar, inbördeskriget i Libyen och oroligheterna i resten av mellanöstern. Man läser i tidningarna varje dag och det blir värre och värre.

Dom lybiska rebellerna som bönar och ber om hjälp och flygförbud. Efter lång tid införs ett flygförbud över Libyen. Och nu tänker snälla Sverige skicka JASplan dit och stödja rebellerna. Men av vilken anledning? För att göra PR för JASplanen som säljer alldeles för lite! Planen har aldrig varit i strid så inga krigsländer vill köpa dom. Om dom nu får strida lite i Libyen så kommer vi sälja fler av dom.

Jag har skrivit innan om kroppsidealen i västvärlden. Hur unga tjejer dagligen matas av bilder och värderingar som är helt fel. Man får intrycket att det enda som spelar någon roll är vad du äter för att hålla dig så smal som möjligt, vad du har på dig och dina senaste inköp.

Jag är så otroligt trött på denna förvridna värld och det känns bara helt fel att blogga om skor och kläder oavbrutet!


/Tanja

Kommentarer
Postat av: cecilia

sv. ja solen är verkligen underbar på alla sätt! jag älskar att man äntligen kan dra på sig sin vårjacka och gå ut! visst blir man grymt mkt piggare och gladare med? :D

2011-03-25 @ 07:46:38
URL: http://fashioncloud.blogg.se/
Postat av: Britt

Det positiva med oroligheterna i dessa länder är ju att de försöker ett rättvisare land att leva i, en regering som är demokratisk. Sverige ska inte bidra med krigsförande vapen, vi är ju neutrala!



Dina tankar och synpunkter är väl befogade :)

2011-03-25 @ 19:28:14
Postat av: matilda

haha, jo jag skulle inte heller tacka nej till den :D fast jag behåller den hellre ärmlös! vilket jättefint inlägg förresten :)

2011-03-26 @ 09:13:00
URL: http://matildathors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0