Vickis Vintage Butik

Igår läste jag färdigt Vickis Vintage Butik av Isabel Wolff.

Boken handlar om Vicki som har varit med om sin bästa väns tragiska dödsfall. Hon är helt knäckt men bestämmer sig för att öppna en alldeles egen vintage butik, för att orka vidare med livet.
Genom sin butik träffar Vickis på en mängd olika människor som hjälper henne genom livet. Den gamla damen Ms Beel med sin alldeles egan sorliga historia, Annie som blir Vickis nya bästa vän, Dan den excentriska reportern och Miles den omtänksame mijlonären.

Boken var bra. Värd att läsa, spciellt om man gillar mode och vintage. En minus ger jag för alldeles för långa kapitel. Svårt att kunna lägga i från sig boken när man vill vilket gör att man drar sig lite för att börja läsa.
Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om att allt löser sig lite för enkelt och slumpmässigt i boken?



/Tanja

Kommentarer
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

SV: oj, dom såg dyrare ut! Jaha, trist :/

2011-03-07 @ 15:44:11
URL: http://mmiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0