Livet Deluxe - Jens Lapidus

Idag har jag legat hemma hela dagen och sträckläst Livet Deluxe av Jens Lapidus. Livet Deluxe är en fristående fortsättning på Snabba Cash som också har spelats in som film.

Boken handlar om serbiska familjen Kranjic som styr över Stockholms undre värld, Jorge som är känd för en legendarisk fängelseflykt, JW pengasnillet som gör allt för att passa in balnd Stockholms stekare och undercover polisen Hägerström. Alla är kriminella på sitt sätt men förr eller senare korsas allas vägar.

Precis som med Snabba Cash gillade jag denna boken. Den är extremt lättskriven med väldigt korta och koncista meningar. Innehållet är spännade och tar ofta oväntade vändingar.
När jag väl började läsa boken kunde jag inte lägga den ifrån mig.


/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0