Undead and unwed - Mary Janice Davidson

Det tog mig bara en dag att läsa ut denna boken. Det ger ju boken automatiskt lite extrapoänga?=)

Undead and unwed handlar om skogalna sekreteraren Betsy. På en och samma dag får hon sparken från sitt jobb och blir påkörd av en bil. 3 dagar senare vaknar hon upp som vampyr. Och inte vilken vampyr som helst! Inga vanliga vampyrsaker biter på henne. Hon kan till och med vara ute i soljuset utan att bli bränd!
Alla andra vampyrer i staden är övertygade om att Betsy är deras nya Drottning. Men har hon verkligen tid med det? Det finn sju massa midnattsreor att gå på för att köpa nya skor!

Detta var en väldigt roligt men extrem bok. Den innehöll så klart alla övernaturliga vampyr grejor (som jag egentligen inte är så förtjust i) sen innehöll den rätt mycket sex också. När vampyrerna äter har dom typ sex med sitt offer, av någon konstig anldening.
Jag har lite svårt för att få ihop Betys personlighet med hennes utseende. Enligt boken är hon väldigt snygg, modell och allt. Men i mitt huvud när jag läser blir hon en vanlig medelmåtta. Boken och min egna fanatsi vill inte riktigt sammarbeta=)

Trots mycket negativa tankar från mitt håll får boken ändå väldigt höga poäng. Vet inte hur länge detta koncepet kommer vara roligt. Det är ju en hel serie. Har iaf redan beställt bok nr 2. Får se hur många jag läser innan jag tröttnar!



/Tanja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0