The Blind Side

Vet inte riktigt var jag ska börja. Har så mycket att säga om denna film! En av dom bästa filmer jag sett på väldigt länge.
 
Miachel Oher växer upp i olika fosterhem och på gatan. En dag blir han antagen på Wingate Christian School där han möter familjen Tuohy. Mamma Leigh Anne får moderskänslor för Miachel och hans situation och Miachel får komma och bo hos familjen Tuohy. Ett beslut som kommer att förändras alla inblandades liv.
Om jag har förstått rätt så bygger filmen på en sann historia och det gillar ju jag.
 
Jag grät och skrattade mig genom denna film. 10 min in i filmen grät jag första gången. Det måste  vara något sorts rekord hehe.
Sandra Bullock spelar mamma Anne Leigh och gör det superbra och trovärdigt! Käraktären Anne Leigh är rolig, snäll och orädd. En riktig förebild!
 
Jag rekomenderar verkligen denna film. Budskapet och karaktärerna i denna film är rikiga förebilder! En film som alla borde se!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja den är riktigt bra!

2013-08-31 @ 21:02:22
URL: http://www.mammaochhampus%20blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0