Hemlösa katter..

Godmorgon! Idag smög jag upp innan lillen vaknade! Så jag skulle hinna med lite saker!
 
Några veckor innan jul så tog jag emot 2 hemlösa katter som är lite halv vilda och som matades av en dam i helsingborg. Men dom skulle bli skjutna för boende i området ville inte ha katterna springandes där.
 
Så det finns ett ideelt nätverk, Kattjouren, och dom brukar lägga upp nödrop för katter i nöd och jag svarade på detta. Så dessa 2 katter har bott i vårt förråd sen dess! Inget spännande liv men dom lever och kattjouren har nu hittat ett permanent hem till dem, och dit ska dom idag!
 
Om ca 30 minuter kommer det hit en dam som ska hjälpa mig fånga in dem, eftersom de gärna gömmer sig bakom alla våra grejor i förrådet. Sen när de är infångade ska jag köra dem till en veterinär som ska kolla över dem innan de ska till sitt nya hem! Så håll tummarna för att allt går bra idag!
 
Kattjouren hittar ni här. De gör ett underbart jobb! De finns även på facebook, där alla som följer dem kan hjälpa dem att dela nödropen så katterna får hjälp!
 
/Selma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0