Slovenien, dag 1

Lördag morgon ringde larmet klockan 05.00. Som tur är så sov Jacob vidare ett tag så ja hann packa det sista och dricka kaffe och fixa mig själv, innan det vad hans tur.
 
Sen kom min mamma och vi packade in alla väskor i vår bil och körde mot Kastrup. Jag fick köra så mannen fick sitta bak med Jacob óch passa på att va med honom eftersom han inte ska se honom på 8 dagar. Men dom somnade inom 5 minuter båda två =P
 
Väl på flygplatsen gick allt smidigt, förutom att jag inte fick ha med vagnen till gaten, den var för stor så jag fick checka den.. anyways..
 
Gaten som flyget gick från la precis vid alla fikaställen, så vi han käka frukost och dricka lite mer kaffe innan vi gick de 20 meterna bort till vår gate..
 
Flygplanet var superlitet, men det var ändå väldigt rymliga platser måste jag säga.
 
 
Jacob med sin mormor.. Där var han väldigt trött, kort därefter somnade han..
 
 
Väl framme i Ljubljana, så fick vi allt vårt baggage dock tog det lite mer tid att hämta ut hyrbilen, för dansken som var före oss i tid tog SUPERLÅNG tid på sig!!
 
Men vi är supernöjda med bilen, en Opel Zafira. mycket baggageutrymme.
 
Sen körde vi ca 1,5 timme från Ljubljana till vår slutdestination, Maribor. Vi körde direkt till hotellet för att lämna av alla väskor och så. Sen åkte vi hem till min mormor och käkade en sen lunch. Men ACK SÅ GOTT!!
 
 
Jacob med sin mormor och gammelmormor.
 
 
 
Efter amten tog jag och lillen en timmes nap. när vi vaknade så åkte vi hem till min morbror som bor 2 minuter från min mormor och hälsade på lite, sen begav vi oss tillbaka till hotellet och åt supersen kvällsmat på hotellrestaurangen.
 
Jacob tyckte brödet var supergott!
 
 
Sen skypeade vi med mannen lite och nu sover Jacob äntligen och nu ska även jag sova.. Imorgon väntar en heldag i Zagreb =)
 
/Selma
 

Kommentarer
Postat av: Sara

vad tyckte Jacob om flygningen?:)

Svar: Han var duktig, jag hade med mig en massa majskrokar att muta med ifall han skulle bli gnällig =) Men det tog bara 1 h 50 min =)
tanjaselma.blogg.se

2013-02-20 @ 07:04:19
URL: http://www.mammaochhampus%20blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0