Sightseeing (Dag 10)

Asså ni fattar inte hur kallt det är här i San Fransisco. Jag önskar jag hade min vinterjacka med! I natt har jag vaknat 58 gånger och varje gång har jag gått upp och klätt på mig mer kläder!
Så med tanke på vädret kan ni tänka er hur snygg min outfit var igår? Detta är en bild från Pier 39 i Fishermans Wharf. Vi promenerade nämligen rundor hela dagen i SF igår.
På väg ner mot Fishermans Wharf gick vi förbi en Farmers Market där vi stannade och åt grillad kyckling och glutenfria kakor. Fanns ett stånd som sålde massa glutenfritt. Sen kom vi då till Pier 39. Här finns tivoli och affärer precis som i Santa Monica. Det ska också finnas en massa sjölejon som typ bor här men dom är någon annanstans och parar sig på sommaren så vi fick inte se några. Börjar förstå att SF inte är någon sommarstad direkt. Under dagen gick vi också förbi Alcatraz fängelset ute på en ö i havet. Alcatraz var det mest rymningssäkra fängelset på sin tid.
 
Efter vår långa kalla promenad åkte vi till  hotellet för att ta bilen till Golden Gate-bron och för att gå på bio efteråt. Vi såg The Lone Ranger, väldigt roligt!=)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0