Turisttröja (Dag 11) och Yosemite (Dag 12)

Det blir en speedbloggning från mig så här på morgonkvisten. Vi ska nämligen åka iväg till Redwoodskogarna om en liten stund. Har inte hunnit blogga riktigt igår och i förrgår.
I måndags gjorde vi inget speciellt. Jag frös så jag fick köpa en sådan där turisttröja för att hålla värmen. Jag köper aldrig det annars, tycker inte det är så kul att ha när man kommer hem liksom. Har aldrig varit i en stad där jag sett så mycket folk i turisttröjor. Det är fler än jag som fryser..
 
Igår slapp jag iaf frysa. Vi lämnade SF tiiidigt på morgonen för att åka till Yosemite National Park. Där var det minsann 30 grader!
Vi var borta hela dagen verkligen. Tog väldigt lång tid att köra mellan dom olika utsiktsplatserna där. Mina 2 favoriter var ett vattenfall som hette något med brudslöja. När vattnet föll ner spreds det ut och såg verkligen ut som en brudslöja. Sen fanns det en jättestor damm eller sjö som också var jättefint! Hetch Hetchy hette den. Roligt namn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0