Glutenfritt i Belgrad/ Glutenfree in Belgrad

Att vara glutenfri i Belgrad var inte ett så stort problem som jag trodde att det skulle bli. Resan blev ju en stor överraskning för mig så jag hann inte planera och förbereda mig heller. Men tjejerna hade packat ner bröd, kakor och snacks i resväskan, just in case.
Det visade sig att jag inte behövde något av det, förutom chipsen då så klart!
Till frukost åt jag omelett med bacon. Lunchen blev grillad kyckling med pommes. Fast denna gång valde jag faktiskt det själv. Det fanns andra glutenfria saker på menyn men dom var lite för avancerade för min smak:)
Det som jag blev mest imponerad över i Belgrad var att alla på restaurangerna visste vad gluten var. Det räckte att vi sa "hon tål inte gluten" så visste dom exakt vad jag kunde äta och inte!
Fick aldrig någon chans att se hur det glutenfria utbudet såg ut i affärerna. Fick inte heller någon chans att se om det fanns någon speciell glutenfri restaurang. Men kände egentligen aldrig något behov av det!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0