Carmencita Rockefeller

Då var söndagen här och nästan över och den har bjudit på strålande sol! Dagen har flugit förbi, jag har gjort all toch inget. Har mest försökt undvika att städa vilket är ett måste!
 
Igår åkte vi till Malmö för att gå på teatern/musikalen Carmencita Rockefeller. Den bygger på en sann historia om en hårfrisörska som på 70-talet lyckdes lura många i överklassen att hon var medlem i familjen Rockefeller, hjärnkirug, framstående cancerforskare och barnbarn til Kejsaren av Japan.
 
Personligen tyckte jag inte om musikalen/pjäsen! Det var absolut inget fel på skådespelarna eller likande. Mitt problem var historien i sig. Jag tyckte inte alls om historien. Carmencita lurar alla hit och dit och jag tyckte personligen att hon måste ha varit riktigt sjuk i huvudet!
 
Jag har förresten en sak att klaga på om uppsättningen. Slutet. Vi fick se Carmencita ljuga och lura alla i 2 timmar. Efter att ha byggt upp så mycket drama om hennes lögner blev jag bara mer och mer sugen på att se själva avslöjandet. Vad hände som fick allt att falla samman? Blev besviken när avslöjandet var över på 2 minuter och jag dessutom inte fattade hur det gick till!
 
Såå nja jag var väl bara sådär nöjd med kvällen. Men ni känner mig: altid kul att få klä upp sig och att det händer något!=)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0