Ali

Då var det dags för en liten filmrescension här på bloggen igen. Vi har tittat på Ali med Will Smith i huvudrollen här hemma dom senaste två kvällarna.
 
Ali handlar om världsmästaren i boxning Muhammad Ali. Man får följa honom genom hans boxningskärriär frrån hans första mästerskapstitel.
 
Det var en bra film. Har Will Smith någonsin gjort en dålig film?
Dock har jag ändå lite kritik. Filmen är fokuserad på hans boxning och man får bara glimtar i hans privatliv, vilket jag tyckte var lite tråkigt. Den går också väldigt fort fram i handlingen och hoppar en massa år åt gången. Jag tyckte det var lite otydligt gjort och det var inte alltid jag fattade att nu utspelade sig handlingen flera år senare.
Det känns som om filmen är gjord för Ali's fans. Jag som inte visste något sen innan om honom tyckte att det var stora delar av filmen jag inte riktigt förstod. 
 
Så slutligen: Se filmen för den är bra. Men skumma igenom Wikipedias del om Muhammad Ali innan så blir den nog ännu bättre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0