JVM final

God morgon! Nu har jag precis ätit kanelbullar till frukost. Har inte så mycket mat hemma visade det sig men vi ska snart åka och storhandla.Brukar göra det på söndagar men igår var det hockey för hela slanten. Sverige mötte Finland i JVM-final i Malmö. Tyvärr förlorade dom. Jag tycker Sverige var bättre än Finland hela matchen men gjorde stora misstag när dom lät Finland göra 2 enkla fattiga mål.
Dom har iaf spelat superbra hela turneringen och ett silver är inte heller så dåligt!
Publiken borde också få en medalj. Hejade hel tiden och verkligen stöttade Sverige. Även när dom förlorade fortsatte arean att heja. Silver är inte så dåligt det heller!
 
Gult, gult, gult på hela läktaren...
 
...till och med Kanadensarna hade införskaffat sig gula tröjor.
 
Medaljutdelning. Grattis till Silvermedaljen!
 
Vi var i shoppen innan matchen för att se om vi hittade något kul att köpa. Ser ni denna gulliga tröja? Hade bestämt mig för att köpa den tills jag såg priset. 400kr!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0