Pan-Am

God morgon! Tänkte börja dagen med lite serietips. För längesen när serien Pan-Am hade premiär i Sverige gillade jag den riktigt mycket. Tyvärr har jag lite problem med att att följa serier på TV då jag alltid glömmer bort att se dom. Så tyvärr blev det bara att jag såg en 5-6 avsnitt.
 
För några veckor sen bestämde jag mig för att se serien igen. Från början då det var så längesen sist.
 
Pan-Am handlar om flygbolaget Pan-Am, deras piloter och flygvärdinnor på 60-talet. Man får följa en besättning som flyger tillsammans över hela jorden. Att jobba med Pan-Am var på den tidigen väldigt lyxigt och det var bara vissa kvinnor som platsade.
 
Det var intressant att se en serie som bygger på en verklig period i historien. Det var roligt att följa flygvärdinnorna i deras "lyxiga" jobb och allt det förde med sig.
 
Serien fick tyvärr bara en säsong vilket jag tycker är riktigt synd. Säsongsavslutningen var en blandning mellan en vanlig säsongsavslutning och en serieavslutning. Det fanns någon enstaka cliffhanger men det mesta föll på plats.
 
En serie värd att se!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0