1 månad

(Detta inlägg skulle kommit upp igår men datorn krånglade.)
Idag blir vår lille kille 1 månad. Tänkt att D har varit hos oss i 1 månad!
 
Han väger nu 3,450 gram och är 54,5 cm lång. Kläder i storlek 56 börjar passa så smått. Om det är kläder som är små i storleken passar dom fint.
 
Störst skillnad kan man se i sättet. Han är så vaken och med hela tiden. Tittar på sina leksaker, på mamma och pappa och för någon dag sen fick jag mig mitt första leende. Han är stark i nacken också men balansen är inte riktigt där. Lyfter huvudet sen trillar han åt sidan, man får stötta honom lite så går det bättre=)
 
Lillkillen har minsann fått humör också. Är väldigt duktig och är mestadels nöjd men när han vill ha mat ska det gå på 2 sekunder annars blir han arg! Mat vill han fortfarande han varannan timme, ännu oftare nu när det är så varmt.
 
D sover bra på nätterna tycker jag. Han har en 4-timmars period när han somnar, sen är det varannan timme som gäller resten av natten. På dagen sover han oftast inget alls, eller bara små powernappar på 10-20 min.
 

Kommentarer
Postat av: sara

Oj ja vad tiden går:)

2014-07-09 @ 09:31:16
URL: http://www.mammaochhampus.blogg.se
Postat av: britt

Så fin han är <3

2014-07-09 @ 09:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0