Åkpåse vs Fotsack

Nu när det börjar bli lite kyligare och vi använder sittdelen till vagnen kom ju fråga upp direkt. Åkpåse eller fotsack? Alla jag pratade med hade redan börjat använda åkpåsen men min första tanke var vinterjackan och fotsack, det kändes lagom varmt. Tänkte att kan man skydda mot vinden är det ju helt plötsligt inte så kallt längre och åkpåsen är ju till för vintern!
Men då fotsacken inte kunde bli levererad förrän i vecka 50 fick jag snällt plocka fram åkpåsen jag också. Tycker egentligen det är för varmt, det är ju fortfarande plusgrader. Tog på D hans stickade höstkofta bara och mössa men han blev ändå på tok för varm och utan jackan blev han för bar. Så igår ringde jag rundor och lyckades få tag i en fotsack som ska hämtas idag. Tack för det!
Vad använder ni?
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker att det är så mkt lättare att dra på en overall än koftor, jackor osv så kör just nu på en lite tunnare overall variant och åkpåse. Dock är våran åkpåse inte av någon supervarm sort. Sedan blir det en riktig vinteroverall när kylan kommer!

Svar: Jag tycker det allra smidigaste är jacka,mössa och vantar bara. Har nu köpt fotsack som ska invigas idag=)
tanjaselma.blogg.se

2014-11-25 @ 21:58:12
URL: http://johannaraaf.blogg.se
Postat av: Johanna

Ellie ligger fortfarande i liggdelen så hon brukar ha jacka, mössa och filt och "locket" till liggdelen såklart :)

Svar: Jag hade samma när D låg i liggdelen. Fick äntligen tag på en fotsack osså blir det minusgrader! hehe hann använda den i 3 dagar. Men det blir säkert tillfällen sen till våren=)
tanjaselma.blogg.se

2014-12-03 @ 00:02:49
URL: http://jojohannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0