Finding Carter - Saknad Jennie 3 år

När jag var liten var en av mina favoritböcker en bok som hette Jennie Saknad 3 år. Det handlade om en tjej som upptäcker när hon är 16 år att hon blev kidnappad när hon var 3 år. Hennes föräldrar är alltså inte hennes föräldrar och hon heter inte ens Jennie.
 
Tittade rundor på mina seriebloggar och såg någon som hade skrivit om serien Finding Carter. En 16årig tjej upptäcker att hon blev kidnappad som 3åring. Låter det bekant?
 
Jag var så klart tvungen att ta mig en titt på denna serie. Serien är inte lik boken alls. Ända som är samma är att huvudpersonen blev kidnappad när hon var 3 år. Namn, föräldrar, personligheter och kidnappningshistorien är helt annorlunda.
 
Detta är en typiskt tonårsserie och jag måste erkänna att jag har lite svårt för den. Jag har svårt för Carter som jag tycker är ouppfostrad, egoistisk och odräglig. Gillar man inte huvudpersonen är det svårt att fastna för en serie. Däremot är det något som får mig att vilja se fler avsnitt. Kanske för att se vilka bitar som stämmer överens med boken?
 
Detta är en serie jag kommer fortsätta titta på. Den kommer inte få min fulla uppmärksamhet utan mer vara på i bakgruden så jag kan slötitta lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0