Min förlossningsberättelse.. Del 2

Nu var det dags att rullas ner till OP. Så pirrigt och nervöst.. Jag var ju med om ett akutsnitt med min son, så jag har varit med om det tidigare. Men nu var det under lugnare former.
 
Personalen på OP är så trevliga och är så lugnande att jag knappt var nervös när jag väl kommit över på britsen och rullats in i salen. Det är ju väldigt mycket folk med inne i OP salen och man hälsar på alla och glömmer lika snabbt deras namn.
 
När förlossningsläkaren var på plats så var det dags för spinal bedövningen. Narkosläkaren lyckades inte riktigt få nålen rätt och det var lite obehagligt när han stack.. Men jag ville absolut inte sövas så jag kutade med ryggen för kung å fosterland så att det skulle gå. Och 5e gången gillt, satte han nålen rätt och jag kunde få bedövningen.. Så snabbt den verkade alltså. Jämfört med förra snittet då dom toppade min EDA istället.
 
Sen var det dags för snittet.. Det är fräckt hur man inte har ett dugg ont men man känner hur de rör runt och drar och trycker, sen hördes typ en stor sörpling.. så va hon ute! Min Isabella var en frisk liten tjej som började skrika direkt!
 
Så personalen och pappa gick iväg och torkade av henne lite och kolla apgar innan de kom tillbaka med henne till mig.. Först då blev hon tyst.. hon visste vem mamma är minsann <3
 
 
 
Sen sydde läkaren ihop livmoder och så innan vi kunde återvända till förlossningen. Allt gick jättebra under snittet. Läkaren som gjorde snittet känner min bror.. så liten världen kan va..
 
Väl tillbaka på förlossningen började lillan amma direkt och vi fick lite mystid innan de kom in med den kända brickan med mackor och dryck..
 
Så vägdes och mättes lillan innan det var dags att rullas in på vårt rum på BB..
 
Lillan föddes i vecka 40+2
 
den 2 september klockan 18:01
 
53 cm
3530 g
 
och 100% underbar!
 
<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad smidigt det verkar med kejsarsnitt för dig:) Hur har du mått efteråt? Gör det ont i magen?

Svar: Ja, jag har inte haft någon dålig erfarenhet av kejsarsnitt.. Efter första snittet återhämtade jag mig lite snabbare än denna gången, men det beror väl på att det är andra ingreppet. Men jag kunde gå bra och klara mig själv 2 dagar efter snittet.. Den första dagen fick mannen byta blöjor och hjälpa mig runt. Det gjorde som mest ont ca. 5-6 timmar efter snittet, men då får man smärtlindrande så det är inga problem.. Det viktiga är att man kommer upp snabbt för att förebygga blodproppar..
tanjaselma.blogg.se

2014-09-07 @ 20:59:49
Postat av: Emelie

Stort grattis till din lilla tjej!!

Svar: tack så mycket =)
tanjaselma.blogg.se

2014-09-17 @ 06:01:17
URL: http://sockerbitensnyavardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0