Kroatien & Bosnien Dag 1, 2 & 3 - Slavonski Brod och Bosanski Brod

Vi var uppe tidigt på fredag morgon för att packa det sista och sen köra till Kastrup. Väl på flygplatsen mötte vi upp min mamma och moster + äkta makar som skulle resa med.
D's första flygresa gick hur bra som helst trots att flyget var 2 timmar försenat. När vi hade gått på planet var det något som krånglade som behövde fixas. Mardrömmen med liten sprallig kille är att behöva sitta 2 timmar extra inne på flyget. D roade sig med sina böcker en stund och sprang rundor och flörtade med andra passagerare ett tag. Sen blev han trött och räddningen blev bärselen som vanligt. D somnade gott i den, sov sen i mitt knä och vakande 20 min innan landning.
Sen hämtade vi upp hyrbilen och körde vidare till Slavoski Brod. Klockan hade blivit mycket och vi var alla trötta så vi nöjde oss hotelets restaurang. D somnade gott i sin vagn.
 
På lördagsmorgonen åkte vi över till Bosnien. Dagen var kommen då D och hans kusin Marino skulle döpas. Vi körde till min mans gamla by och började förbereda. Mat, dekorationer, kyrkan och finkläder. Kl 1 var det äntligen dags! Vi kände oss alla nöjda med dopet även om vädret svek oss.(Jag kommer att berätta mer omdopet i ett eget inlägg.)

Efter frukosten på söndagsmorgon hoppade vi alla in i bilen för att åka över till Bosnien igen. Vi skulle shoppa på marknaden lite innan vi åkte en runda till byn för att äta rester. Mätta och belåtna var det dags att hoppa in i bilen igen för att åka vidare till Zagreb. Vi kom fram till Zagreb vid 6-tiden. Vi var alla helt slut efter 3 intensiva dagar så resten av kvällen spenderades i varsitt hotell rum framför varsin TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0