Gdansk - Dag 1 - Del 1

Resan började väl sisådär. Det blev krångel redan vid incheckning. Mitt handbagage var för stort för Wizz-Airs regler och personalen var väldigt snabba med att skicka iväg Saras väska så att jag inte skulle kunna packa i den. Så där stod vi med mina saker i en för stor väska som skulle kosta 400 kr att ta ombord. Som tur var fick alla sakerna plats i en ryggsäck, så det löste sig men humöret var ju inte på topp efter detta.
Nu kunde det ju bara bli bättre efter detta och det blev det!
Solen sken när vi kom fram och att ta sig från flygplatsen in till centrum var väldigt smidigt.
 
Har aldrig varit på resande fot med bara en liten ryggsäck innan!
 
Framme vid hotellet blev det bara bättre och bättre. Mecure var ett stort, fräsch hotell med lite lyxkänsla som dessutom låg tvärs över gatan från Terranova, min favoritaffär.
Vid incheckning fick vi sen veta att vi hade blivit utvalda för en gratis uppgradering. Såå spännande! Vi såg framför oss en riktigt svit! Men riktigt så blev det inte. Väl uppe på rummet förstod vi inte riktigt vad uppgraderingen gick ut på, förutom gratis dricka då och en underbar utsikt!
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0