Det löser sig nog

Köpte ju väldigt välmatchad regnoutfit till D i Ullared sist. Tydligen är Gekås regnkläder väldigt stora i storleken, så stora att man bör ta en mindre storlek än vad man behöver. Detta hade jag ingen aning om så D's fina regnställ är ju alldeles för stort. Byxorna simmar han i, dom är tom längre än honom. Jackan är också i största laget men funkar nog till det är dags för förskola. (Han har mycket större strlk på överkropp än underkropp.)
 
Detti hade skickat bud med mig om ett regnställ till Marino också, vilket då så klart blev superstort det med. Men det passade lagom tll D. Förstår ni min ångest när han helt plöstligt inte hade matchande fleece och vantar till? haha
 
MEN ibland blir det bra ändå. Jag tog byxorna i den mindre strlk och jackan i den störres strlk och VIPS så blev det bra ändå.
 
Den randiga jackan kan han använda nu till sommaren innan han vuxit i den andra och närman ändå inte behöver fleece under. Eller så hittar jag kanske någon matchande fleece och vantar nånstans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0