Tidig förskola

Vi hade tänkt låta D börja på förskola först i januari. Vi har nu fått ändra oss då det flesta platserna tydligen fylls på i augusti. Alltså är det en chansning var man hamnar om man väntar till januari.
 
Jag har haft lite smått ångest och panik här hemma och känt mig tvingad att välja mellan att släppa iväg min lilla gulleplutt eller inte vetat var han hamnar. Men igår fick vi besked om att vi fått plats på vårt förstahandsval så jag har lugnat mig lite.
 
D kommer gå 15/h i veckan fram tills januari. Och ska man se positivt på det så får han ju en väldigt mjuk och lång inskolning, 15 tim vs fulltid i januari.
Jag har accepterat läget nu men det är helt sjukt att man ska behöva sätta sitt barn på förskola fast man har möjlighet att ha honom hemma.
 
Hur har ni andra tänkt med förskola och har ni tvingats tänka om?
 

Kommentarer
Postat av: Marita

Sjukt att man inte får välja själv, konstigt system som tvingar föräldrar att lämna sina barn tidigare än man tänkt.

Svar: Ja det känns inte riktigt genomtänkt. Men som vanligt handlar det väl om pengar!
tanjaselma.blogg.se

2015-06-04 @ 09:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0