Veckans rutiner

Med det nya året kom nya rutiner. Förra året gick D 15 h / veckan på förskolan men from och med jan blev det längre dagar.
Jag jobbar 75% just nu och är för tillfället ledig på fredagar, vilket D då också är så klart. Vi har försökt pussla så att D ska få så korta dagar som möjligt på förskolan och det bästa lyckades få ihop var 7,5 timme om dagen 4 dagar i veckan. Varannan dag lämnar jag och varannan dag hämtar jag.
Jag har extremt dåligt samvete och tycker det är hemskt att lämna bort honom så mycket. 4 dagar i veckan träffar han sina förskolefröknar mer än sina föräldrar! Egentligen tror jag inte att han lider av det speciellt. Han är alltid glad när vi lämnar och hämtar. Jag vet att han trivs som fisken i vattnet på förskolan när han får diska, riva morötter, dela banan och pyssla med andra hushållssysslor. Men samvetet gnager ändå!
Vår lediga fredag är D's dag. Vi gör vad han vill och behöver. De första veckorna ville han bara vara hemma och leka med sina saker. Han ville inte ens gå till lekplatsen. Men vecka för vecka har han börjat blir lite mer rastlös här hemma så nu är tanken att vi ska försöka hitta på något roligt när vi är lediga, bara han och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0