Dagiskläder

Jag har hört många säga om urtvättade och slitna kläder "Det duger till dagis". Jag har aldrig riktigt hållt med om det tankesättet. För uppenbarligen om man tycker att kläderna "duger till dagis" så tycker man ju inte själv att de är fint egentligen. Jag förstår ju varför man tänker så, kläderna blir väldigt smutsiga, slitna och förstörda dag ut och dag in på förskolan och då vill man inte förstöra nya fina kläder man köpt. Men trots detta är det ändå väldigt viktigt för mig att D är fräsch, fin och matchande varje dag.
Jag vill att han ska uppfattas som ren och fräsch av sin omgivning. (Smaken är som baken och utvättat är inte likvärdigt med smustigt,det vet jag, men jag tål inte utvättat!) Jag vill se honom fin på morgonen när jag skickar iväg honom. Sen tycker jag så klart det är roligt med kläder! Jag är rätt bra på att fynda och skulle något plagg bli förstört har jag oftast inte lagt några stora summor på det. Sen kan det ju så klart störa mig om något plagg blir förstört, mer för att jag tyckte om plagget kanske än för vad det kostade.
D spenderar stora delar av sin vakna tid på förskolan, när ska han annars använda alla sina femtielva klädesplagg jag köper åt honom?
Så klart har han ändå lekvänliga och bekväma kläder som tex joggingbyxor.
Jag har bara några plagg i hans garderob som inte är förskoleplagg. Kläder han får på sig om vi ska åka till stan eller gå bort tex.
 
Sen rekomenderar jag verkligen galltvåll för att få bort fläckar! Innan använde jag vanish men det var ju värdelöst. Då fick jag tipset av Sara om galltvål och varenda fläck går bort. D's vita tröjor kan vara fulla med mat och smuts efter en dags lek men dom blir alltid rena igen!
 
Hur tänker ni angående förskola och kläder?
 
Redo för förskolan!

Kommentarer
Postat av: Sanja

Håller med dig:) Tycker också dottern ska vara ren fin oavsett var hon är. Fast självklart går opraktiska finklänningar bort på förskolan☺️

Svar: Praktiskt men fint ska det vara=)
tanjaselma.blogg.se

2016-06-23 @ 22:00:21
Postat av: Malin

Vi har heller ej typiska förskolekläder. Vill hon ska va fin där. O som du skriver, när ska dom annars användas.
Brukar kolla matsedeln lite vilka färger jag väljer bara 😅 .
Önskar ett inlägg om galltvål. Använder du den fasta tvålen? Direkt samma dag eller vid tvätt? Alla tips!
Med kört wanish men ej nöjd. Hört tips om galltvål o tabort. Köpt men ej provat så gärna tips :) 🌸

Svar: Ett inlägg om galltvål är på väg=)
tanjaselma.blogg.se

2016-06-25 @ 00:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0