Galltvål

Fick en önskan om att skriva ett inlägg om Galltvål efter mitt "Dagiskläder"-inlägg.
 
Galltvål är tillverkat av naturliga ämnen och är miljövänligt. Dessutom är det ekologiskt. Det består av palmolja, kokosolja, klorofyll och oxgalla. Det finns i flytande form och fast form.Jag använder mig av fast form.
 
Varje kväll tar jag fram Ds förskolekläder och tittar igenom dom på jakt efter fläckar. (VIlket inte brukar vara så svårt att hitta.)
Sköljer fläcken eller hela plagget beroende på mängden fläckar med vatten. Sen gnider jag på galltvål så det blir lite löddrigt. Låter ligga en stund, gnider lite till och sköljer upp. 9 av 10 gånger är fläckarna borta annars gör jag om samma procedur igen. Låter sen plagget torka och lägger den sen i tvättkorgen för att tvättas i maskin.
 
Fettfläckar, matfläckar och vanliga smutstvättar går bort 9 av 10 ggr. Har hänt enstaka gånger att det inte går bort. Dessto snabbare man är på att "galltvåla" desto lättare går det så klart. 
 
D har ofta vita tröjor och efter en dags lek är dom helt brungråa av smuts, framör allt i armsluten."Galltvålar" dom och allt lödder och hela vasken blir bruntgrått men efter är dom vita och fina igen. 
 
Lycka till!😄

Kommentarer
Postat av: Sanja

Åh en sån här behöver jag!:)
Var kan man köpa den?

Svar: Jag köpte mina i Ullared (såklart) men har sett det på många ställe. Har inte lagt på minnet exakt var då jag inte själv skulle köpa tyvärr:(
tanjaselma.blogg.se

2016-07-02 @ 12:53:58
Postat av: Malin

Tack ♡ låter super :)

2016-07-02 @ 22:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0