Jordhög och kirskål

I ena delen av vår trädgård fanns det en stor jordhög och en vildvuxen jasmin-buske. På jordhögen växte det en massa kirskål som har långa tjocka rötter som förgrenar sig. Det hade spridit sig upp på gräsmattan och fanns överallt. 

Jag började med att  klippa ner jasmin-buske, mannen skyfflade jord och sen började jag rensa kirskål. Vissa rötter var flera decimeter långa, det var som att dra upp en orm. D var rädd för dom och sa "läskigt".
Sist vände vi all jord och nu har vi sått gräsfrö som vi hoppas tar sig snabbt!

I höst ska jag klippa ner jasmin-busken helt då den har växt åt alla håll och kanter. Till våren när den växer upp ska jag styra den åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0