Trädgården

Ni har efterfrågat bilder på huset men har tyvärr inga att dela med mig av. Däremot har jag fixat några bilder på trädgården.
För några år sen trodde jag aldrig att jag skulle säga detta men "Det ska bli helt underbart med en trädgård".
 
Här ser man trädgården sett från "altandörren".
Vi kommer nog att plocka bort 3-4 av äppleträden till höger. Det långst ner är dött, sen plockar vi nog bort det två i mitten också. Känns tråkigt men samtidigt tar dom upp hela högra sidan av trädgården och jag vill gärna ha en trädgård med gott om plats att vistas i hela sommrarna.
Till vänster finns det friggebod närmst "altandörren" och längst ner finns garage och förråd. Däremellan tänkte vi röja upp, ta bort odlingslådorna och sätta lite fler rader med stenplattor. Där ska sen bli lite uteplats med grill och utemöbler.
 
Ännu en sak jag absolut inte trodde jag skulle säga "Jag har storslagna planer på allt som ska odlas".
Han vi köpte huset av var en odlare av stora mått så vi kommer att få ta över en redan välfylld trädgård. Det finns vindruvor i mängder, björnbär, äpple- och mullbärsträd.
Längst ner mot staketet (se första bilden längst upp) tänkte jag sätta hallonbuskar. Ska försöka se om jag kan få tag i gula hallon!
Intill staketet på vänster sidan kanske vi får plats med nån blåbärsbuske och vinbärsbuske?
Längs friggeboden kanske det hade passat med jordgubbsplantor?
Sen ska smått och gott planteras i krukor.
Blivande uteplatsen. Redan rätt många rader med stenplattor men några till lägger vi nog så vi får gott om plats.
 
Jag längtar så jag spricker efter vår trädgård. Efter vårt hus överhuvudtaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0