Träffat Girafferna

Har varit dåligt med uppdatering från min sida på sista tiden. Huset och renoveringen, packningen och flytten tar upp all min tid. Dessutom har D åkt på världens förkylning och varit hemma från förskolan hela veckan.
Men att träffa på giraffer har jag iaf hunnit med minsann. På en klassresa med jobb.
Tycker egentligen synd om djuren på Zoo. I Köpenhamn har djuren det väl sådär, vissa har det stort vissa smått. Just nu höll dom på att bygga om hos girafferna. Där står dom stackars girafferna hela dagen i detta oväsen!
Dessutom varje gång dom bygger om hos djuren i Köpenhamn slutar det med att människorna som ska titta på djuren får större och finare område att titta från men djuren har fortfarande lika små inhängnader.
 
Ett Zoo jag tyckte var fint däremot var Miami Zoo. Väldigt stora område för alla djur, bara massa natur och grönt. Där fick vi dessutom mata giraffer. Väldigt fina djur! Och roliga blå långa tunger stack dom ut för att få tag i maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0