The Good Fight

Efter jag plöjt mig igenom 7 säsonger av The Good Wife (läs här) tog det inte lång stund innan det började kännas tomt. Det var plågsamt under tiden det varade dock! haha
 
Tur för mig så har det nu släppts en spin-off på just The Good Wife som heter The Good Fight.
The Good Fight börjar på liknade sätt som The Good Wife. Huvudpersonen råkar ut för en stor offentligt skandal. Maia Rindells familj blir avslöjade med en stor bedrägeriskandal och Maia får lämna avokatbyrån hon precis börjat arbeta på. På denna byrå jobbar även Diane Lockhart (en av huvudrollerna i The Good Wife). Diane och Maia tvingas lämna och hittar till slut nytt jobb på samma byrå som Luca Quinn (Alicias firmapartner i The Good Wife.)
 
Inte mycket mer att säga om själva serien i sig, den är likadan som The Good Wife fast med lite nya karaktärer.
 
Jag är iaf glad att det kom en spin-off även om jag inte riktigt gillar nya huvudkaraktären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0