Egen musli recept

Nu ha rjag gjort egen musli igen då första satsen tog slut p ett kick. Försökte få ner ett recept men man kan göra i princip hur man vill. Ungefär såhär gjorde jag iaf.
 
2 dl ren havregryn
1 dl quinoaflingor
1 dl bovetepuffar
1 dl linfrö
1 dl kokosflingor
vatten+daldar+rapsolja efter behov
 
Blanda alla torra ingredienser. Mixa dadlar med vatten och rapsolja, jag använde 7 st färska dadlar och lite vatten och olja. Blanda i dadelmixen med det torra ingredienserna, bir det för torrt häll i mer vatten. Bred ut massan på bakplåtspapper och låt stå i ugnen på 130 grader cirka i 1 timme. Rör om 4-5 gånger och fördela muslin i bitar som passar din smak storleksmässigt. (Ju större bitar dessto mer tid i ugnene krävs). När muslin svalnat blandade jag i kakaonibs.
 
Man kan smaksätta muslin med vaniljpulver eller kanel. Brukar dock smaksätta yoghurten gång för gång isätllet beroende på vad jag är sugen på. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0