Egna korvbröd

Skrev för ett tag sen om att jag hade testat göra egnakorvbröd. Jag har justerat recepetet lite och jag tyckte detta blev bättre. Bjudit på min kräsna far också och han godkände de så kanske något att testa=)
 
(10 st)
2 dl mandelmjöl
1 dl teffmjöl
5 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk himalayasalt
2 teskedar äppelcidervinäger
3 dl
kokhett vatten

3 äggvitor
 
Gör såhär:
  1. Sätt ugnen på 175° C.
  2. Blanda ihop teff,mandelmjöl, fiberhusk, bakpulver och salt.
  3. Koka upp vattnet. Rör i vattnet, vinägern och äggvitorna i mjölblandningen. Vispa med elvisp 10-20 sekunder.
  4. Dela degen i 10 delar och rulla ut. Lägg på bakplåtspapper.
  5. Grädda i nedre delan av ugnen i ca 30 minuter . Låt svalna på galler. Förvara i frysen. Godast blir de om man grillar dem en stund innan servering!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0