Ystad

Våra 3 senaste dagar har spenderats i Ystad. Vi tog tåget dit söndaglunch och tåget hem efter lunch idag. Vi trivdes så bra i Kalmar förra året med bra tågförbindelser, gångavstånd till allt och litet och promenadvänligt med små barn. D har tjatat om att åka till hotell och få äta hotellfrukost så detta år blev det några dagar till Ystad. Måste väl säga att Kalmar ligger fortfarande på topplistan dock. 
 
Glad unge vid hotellfrukosten!
 
Vi checkade in isöndags på ett väldigt fräscht hotell mitt i stan. Tanken var att vi skulle promenera i stan lite men vädret var inte på vår sida (knappt under hela resan egentligen). Det regnade massor på kvällen så vi åt på restaurang sen gick vi tillbaka och mös vi på hotellrummet. 
 
 
På måndagen åkte vi till Ystad djurpark för att titta på djuren. Där var väldigt stort och lummigt och fint och väldigt lugnt. Alldeles lagom för en 4 åring.
Sista dagen tittade solen fram mellan molnen och vi strosade rundor i Ystad. Vi åkte bla deras Lilla Tåget och vi åt hemgjord glass. Dock missade vi stranden helt som ju är en stor del av Österlen. Det var inget strandväder direkt men det stör mig nu i efterhand att vi iaf inte gick dit och tittade och promenerade lite. 
 
D var helt uppjagad hela resan och tyckte allt var väldigt spännande. Jag var mest trött, haha! 
Halmstad Äventyrsland har vi också inplanerat denna semester sen får vi se om jag orkar mer utflykter eller om D får åka själv med sin pappa och jag vara hemma och vila mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0