Midsommar

Midsommarafton firades enligt tradition i kolonin. Detta år var vi en något utökad skara med  med Lille M's första firande och även min bros nya hund var med.
 
Vi började med att plocka blommor och göra kransar. Jag gjorde min krans av luktärtor. Tyckte den blev väldigt fin och blommorna höll sig fina hela kvällen.
 
Sen kom ösregnet som hör Midsommar till. När det äntligen slutade regna sprang vi ut för att klä stången.
 
"För många kockar...?" Alla hade helt plöstligt något superviktigt att göra på midsommarstången just på samma gång.
 
Det slutade som vanligt med att jag i slutändan gjorde den själv (ingen annan får röra den, alla är slarviga! haha), Detta år fick jag dock hjälp av en väldigt taggad D.
 
Sen kom regnet igen. Vi hade precis börjat flytta in allt när det helt plöstligt slutade, solen kom fram och vi kunde äta ute ändå.
Sen var det dags för dans kring stången.
 
M spenderade stora delar av kvällen med att titta tveksamt på allt och alla, speciellt när vi dansade!
 
Eller så jagade han den lilla hunden.
 
Den stora hunden roade sig med att attackera Midsommarstången.
 
Det är lite komiskt för hela dagen fixar man och gör alla akttiviteter lite så smått hysteriskt för man vet aldrig när nästa stora skur kommer och hur länge den varar. Man måste ju hinna alla traditioner ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0