Odlar

Mitt intresse för odlande började lite smått när D var runt 1. Vi hade en tomatplanta och en björnbärsbuske i kruka på balkongen. När han blev 2 flyttade vi till huset och då tillkom det hallon och jordgubbar. Det har blivit mer och mer varje år och i år har vi byggt ut trädgårdslandet och köpt massa nya frösorter.
 
På framsidan brukar vi ha physialis, blåbär, pumpa, melon, gurka, ärtor och någon lite roligare variant. Nått år hade vi kiwano och i år blir det djungegurka. I år har vi ockå paprika på framsidan.
 
I trädgården har vi mullbär, jordgubbar, björnbär, hallon, päron, vinbär och krusbär. I trädgårdslandet ska det odlas tomat, morot, bysselkål, broccoli, grönkål, mangold, zuchini, majs och potatis.
 
Jag tycker det är jättekul att så fröerna och sätta ut plantorna. Barnen går och plockar bär hela sommaren och vi går till trädgårdslandet och plockar grönsaker inför kvällsmatenn.
 
Jag går till och med i tankarna på att skaffa en odlingslott/koloni. Det  ni kunde man inte tro för några år sen! Vad har hänt med mig?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0